I. slijp je potloden en pak je koffers
Voordat we vertrekken een beetje basisinfo .
II. oog in oog met je angst
Een nieuw programma leren is altijd een beetje griezelig. Maar wij maken het gezellig!
III. Illustrator verkennen
Stapje voor stapje overlopen we het programma en leren we ons oriΓ«nteren.
Les 2. Je eigen pad
Nu je het aanpassen wat onder de knie hebt, is het tijd om je eigen weg uit te gaan.
I. Eigen vormen tekenen
Vectorpaden vormen de basis van Illustrator. Wie de paden beheerst kan alles tekenen.
II. Uitzicht
Een kaal pad is nog geen illustratie. Tijd om je vormen te verfraaien!
III. vormen en vervormen
Een verzameling paden noemen we een object. En objecten zijn er om te spelen.
IV. Afbeeldingen opbouwen
Je tekent paden, bewerkt hun 'Appearance', en kent het 'Object-menu'. Combineer die en je krijgt: een illustratie.
Hoe loopt Sam's verhaal af?
V. Een echt verhaal vertellen
Je bent al waanzinnig ver geraakt. Nu is het vooral een kwestie van hoΓ© je je verhaal vertelt.
VI. Een paar voorbeelden
Leer van elkaar, en de professionals.
Verdiep je
Bekijk de tutorials op Digitap om nΓ³g sneller heel goed te worden:
Je cijfer voor deze opdracht staat op 15 punten. Hier volgt de 'anatomie' van je score:
β’ 5 punten: Hoeveel heb je gespeeld?
β’ 5 punten: Hoe netjes heb je alles afgewerkt?
β’ 5 punten: Hoe uitgebreid zijn je illustraties?